Je meldt je gratis aan via het formulier op de website van Consumentenbond Claimservice. Met je aanmelding kun je een schadevergoeding eisen, kom je op voor je rechten en steun je 1 of beide acties tegen Meta. Je kunt je aanmelden vanaf 16 jaar. Ben je nog geen 18 jaar? Vraag dan je ouders/verzorgers om toestemming voordat je je aanmeldt.
Na je aanmelding krijg je een e-mail om te bewijzen dat jij het bent. Er wordt voor jou een dossier voor de Facebook-claim aangemaakt binnen ‘Mijn dossier’ via de website van de Consumentenbond Claimservice. Je wordt gevraagd verdere gegevens in te vullen en de opdrachtbevestiging digitaal te ondertekenen. Daarmee geef je de Data Privacy Stichting opdracht om namens jou op te treden in de procedure tegen Meta. Je gaat dan met de stichting een overeenkomst aan. Je krijgt daarvan een bevestiging per mail.
No cure, no pay
Bij deelname aan de claim geldt het ‘no cure, no pay’-principe. Dat betekent dat jij nu niets hoeft te betalen. De financier krijgt een percentage van de vergoeding als de claim goed afloopt. Als een positief resultaat wordt behaald door een schikking of een positieve uitspraak, en voor jou een schadevergoeding wordt toegewezen, dan wordt van dat bedrag maximaal 18% ingehouden.
Als er geen schikking of positieve uitspraak komt, krijgt de financier niets en moet hij de kosten dragen. Jij hoeft in dat geval niets te betalen.
‘No cure, no pay’ uitgelegd op Consumentenbond Claimservice.
Wil je je weer afmelden?
Je kunt je afmelden door een e-mail te sturen naar vragen@claimservice.nl. We vragen je om ‘Opzeggen overeenkomst Facebook’ in het onderwerp op te nemen. Je hoeft geen reden voor je afmelding op te geven.
Als je je binnen 60 dagen na je aanmelding afmeldt, heeft dat geen financiële gevolgen. Als je je meer dan 60 dagen na je aanmelding afmeldt, betaal je een deel van de ‘no cure, no pay’-vergoeding. Maar dat geldt alleen als er een vergoeding wordt toegewezen. Wil je meer weten? Lees dan de voorwaarden in jouw deelnemersovereenkomst met de stichting ‘Opdrachtbevestiging Facebook-claim’. Deze vind je in je digitale dossier in de omgeving van Consumentenbond Claimservice.
We zullen je per e-mail op de hoogte houden van ontwikkelingen in de Facebook-claim. Ook zullen we de webpagina’s over de Facebook-claim regelmatig updaten.